پاسداشت حماسه سازان انقلاب اسلامي در سعد آباد

به گزارش ميراث آريا(chtn)مدير مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد گفت: به مناسبت سي‌امين سالگرد پر افتخار خدمت و آباداني و بالندگي کشور اسلامي از 30 ستاره حماسه‌ساز پيروز که زندانيان فعال مسلمان دوران ستم شاهي بوده اند تقدير و سپاسگذاري خواهد شد.

عشرت شايق با تأکيد نظام الگوسازي فرهنگي و پرهيز از حرکت‌هاي ويتريني گفت: يکي از بخش‌هاي الگويي براي نسل جوان معرفت شناسي جريانات اصيل انقلاب اسلامي و شخصيت‌هاي مبارز، مجاهد و صاحب استقامت در مسير الهي مي باشد.

وي افزود: در راستاي اين حرکت ضمن تقدير و سپاسگذاري از اين عزيزان، مبارزه و شيوه‌هاي مقاومت و نحوه کسب مبارزه از محضر امام (ره)و مراجع ارزشمند اسلامي و جريان شناسي را براي مخاطبان بيان مي‌کند. و براي ثبت اين حرکت کتاب و فيلم خاطرات اين عزيزان آماده و در اختيار علاقمندان قرار گيرد.

شايق در خاتمه افزود :سعدآباد به‌عنوان مکاني که روزي محل استراحت و تفرجگاه درباريان و خاندان سلطنتي و جولانگاه غاصبان حق مملکت و شاهد بخش اعظمي از تاريخ معاصر بوده است، امروز در سي امين سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامي شاهد حضور آزادگان مبارز امروز و زندانيان ديروز آن حکومت جاﺋر است.

گفتني است برنامه‌هاي مفصلي به مناسبت دهه فجر در سعدآباد تحت \"عنوان ستاره هاي نوراني انقلاب\" برگزار مي‌شود.

از جمله اين برنامه‌ها پاسداشت مقام اروج الهي حضرت امام و شهداي انقلاب، نمايشگاه سي اثر موزه‌اي نفيس و فاخر از اشيا موزه هاي پانزده گانه مجموعه در موزه هنرملل، نمايشگاه آثار منتخب موزه ميرعماد در موزه هنرهاي زيبا، نمايشگاه عکس \"با چشم تاريخ در صحنه هاي ايثار \" در مسير ورودي زعفرانيه تا موزه ملت، نمايشگاه لباس سران حاکم در موزه مردم شناسي، نمايشگاه سي سند تاريخي سعدآباد در دوران پهلوي اول و پهلوي دوم و افتتاح فاز اول موزه صلح و دوستي جهاني است که به مناسبت ايا دهه فجر در نظر گرفته شده است. /120

انتهای پیام/

کد خبر 1387111512